Wytyczne w sprawie realizacji praktyk

Informacje organizacyjne dotyczące
REALIZACJI STUDENCKICH PRAKTYK ZAWODOWYCH
w roku akademickim 2024/2025

  1. Zgodnie z Regulaminem praktyk studenckich WZ UwB praktyki na studiach I stopnia trwają 4 tygodnie (średnio po 6 godzin dziennie), a praktyki na studiach II stopnia trwają 2 tygodnie (średnio po 6 godzin dziennie).
  2. Praktyki studenckie należy odbyć w terminie od dnia 2 lipca 2025 roku do dnia 1 września 2025 roku. Praktyki realizowane są w formie stacjonarnej.
  3. Do dnia 10.06.2025 r. (włącznie) studenci studiów stacjonarnych oraz 14.06.2025 r. (włącznie) studenci studiów niestacjonarnych dostarczają Opiekunom praktyk, własnoręcznie podpisaną Deklarację planowanej praktyki zawodowej w wybranym przez siebie Zakładzie Pracy. Każdy student sprawdza przypisanego mu Opiekuna praktyk w systemie USOS.
  4. Potencjalne miejsca odbywania praktyk zostały zawarte w Ramowych Programach Praktyk dla poszczególnych typów studiów dostępnych na: https://wz.uwb.edu.pl/ramowy-program-praktyk-studenckich
  5. Akceptacja Zakładu Pracy przez Opiekuna praktyk obliguje studenta do pobrania dokumentów niezbędnych do zrealizowania i zaliczenia praktyki dostępnych na: https://wz.uwb.edu.pl/wzory-dokumentow-dotyczacych-praktyk. Ewentualna zmiana Zakładu Pracy wymaga każdorazowo akceptacji Opiekuna praktyk.
  6. Studenci realizujący praktykę zobowiązani są wydrukować i wypełnić:
  • deklarację planowanej praktyki zawodowej (1 szt.)
  • umowę o organizację praktyk zawodowych (2 szt.)[1],
  • dzienniczek praktyk (1 szt.),
  • wzór raportu z praktyk wraz z kwestionariuszem oceny programu kształcenia przez pracodawcę (1 szt.),
  • ankieta oceny praktyk zawodowych (1 szt.),
  • ankieta do pracodawców (1 szt.).
  1. Studenci realizujący praktykę zawodową na podstawie innej umowy, niż określonej w ust. 5 Regulaminu Praktyk lub na podstawie innego dokumentu potwierdzającego możliwość osiągniecia efektów uczenia się na danym kierunku studiów (zwane dalej „Umową”) zobowiązani są:
  • złożyć podanie do Prodziekana ds. studenckich z prośbą o zaliczenie pracy zawodowej lub prowadzonej działalności gospodarczej na poczet praktyk studenckich,
  • do podania należy dołączyć kserokopię umowy o pracę (oryginał do wglądu) lub zaświadczenie od pracodawcy o wykonywanej pracy, kserokopię dokumentacji potwierdzającej prowadzenie działalności gospodarczej (oryginał do wglądu), oraz podpisane oświadczenie potwierdzające realizację efektów uczenia się właściwych dla danego stopnia kierunku studiów (do pobrania ze strony internetowej Wydziału Zarządzania, zakładka Student/Praktyki, /Wzory dokumentów dotyczących praktyk).

wydrukować i wypełnić:

 

  • deklarację planowanej praktyki zawodowej (1 szt.)
  • Oświadczenie zgodne ze stopniem studiów (1 szt.),
  • dzienniczek praktyk (1 szt.),
  • wzór raportu z praktyk wraz z kwestionariuszem oceny programu kształcenia przez pracodawcę (1 szt.),
  • ankieta oceny praktyk zawodowych (1 szt.),
  • ankieta do pracodawców (1 szt.).
  1. W okresie od dnia 25.08.2025 roku do dnia 10.09.2025 roku Opiekunowie praktyk organizują spotkanie, na którym odbędzie się zaliczenie praktyk. Do zaliczenia praktyk niezbędne jest przedłożenie dokumentów wskazanych w punktach 6 lub 7. W wyjątkowej sytuacji spotkanie to może się odbyć w formie zdalnej.
  2. Opiekunowie praktyk przekażą w formie elektronicznej informację o terminie spotkania zaliczeniowego wskazanego w pkt. 8 oraz o miejscu dostarczenia dokumentów, o których mowa w pkt. 6 i 7.

[1] Każdy z dwóch egzemplarzy umowy o praktykę należy wydrukować obustronnie.

 

©2022 Wszystkie prawa zastrzeżone.

W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych. Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności Uniwersytetu w Białymstoku. Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.